Det kom 77 000 besökare till årets EuroHorse, Svenska Mässans näst största mässa, som summerar en riktigt bra årgång.
77 000 på årets EuroHorse
– Utställarna har sålt mycket bra under evenemanget. Många av våra utställare har dragit in så mycket som halva sin årsomsättning hos oss, sammanfattar Klas Pettersson, affärsansvarig för EuroHorse, i ett pressmeddelande från Svenska Mässan.
Snittinköpen verkar ligga konstant runt 2 000 kr/besökare och många besökare sparar pengar hela året för att handla på EuroHorse. I år har även flera utställare märkt att försäljningen i deras webb-butiker minskade innan mässan.
2016 är det världscupfinaler i både dressyr och hoppning i Scandinavium. Till finalåret arbetar EuroHorse med flera konceptidéer för att utveckla mässan och tillföra nyheter inom ramen att besökarna ska känna igen sig.
Så arbetar Ridsport
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.
Följ Ridsport på