Avelsnyheter
27 juni 2017 10:47

PostNord uppmanar kunderna att reklamera

Stoägare och hingststationer är upprörda över PostNords försenade leveranser i år, vilka orsakar stora problem med uteblivna semineringar. PostNord har nu bemött kritiken och uppmanar kunderna att reklamera alla förseningar.

PostNord uppmanar kunderna att reklamera
Ida-Maria Källqvist Alm skrev ett öppet brev till PostNord när hennes Van Vivaldi-sperma försenades. Nu har PostNord bemött kritiken.

Ridsport berättade i förra veckan om Ida-Maria Källqvist Alm, Helsingborg, och hennes försenade spermaleverans från Van Vivaldi (läs mer här). I sin ilska och frustration skrev hon ett öppet brev till PostNord på Facebook, ett inlägg som fått stor uppmärksamhet med massor av delningar och kommentarer. Många stoägare och seminstationer berättar om problemen de upplever med PostNord och deras leveranser av expresspaket.

Något som Ida-Maria var speicellt besviken på var att det inte gick att få tag på någon chef eller ansvarig på PostNord som kunde lyssna på henne, utan att det blev kundservicepersonal som fick lyssna på hennes ilska tills de valde att lägga på luren.
”Jag bad inte om en lösning, jag bad om att någon skulle lyssna till mig, min situation och visa mig respekt”, skrev Ida-Maria i sitt inlägg.

Ridsport pratade med Florian Darcourt, hingstansavarig på Lövsta Stuteri, och han berättade att även de upplever stora problem med PostNord. Han sade till Ridsport att han inte längre reklamerade de försenade eller försvunna leveranserna.
– Det kostar för mycket pengar att överklaga och tar för mycket tid, jag behöver lägga mina timmar på annat, sade Florian Darcourt till Ridsport.

Nu har PostNord bemött kritiken. De ber både Ida-Maria Källqvist Alm och Lövsta Stuteri om ursäkt för att försändelsen inte kom fram som den skulle.
– Vi har självklart förståelse för att det får konsekvenser för mottagaren. Självklart ska man få bra stöd och bemötande när man vänder sig till vår kundservice, säger Maria Ibsén, pressansvarig på PostNord.

Att hingststationerna upplever en försämring i hanteringen av försändelserna är inte bra, menar Maria Ibsén.
– Vi är måna om att tjänsten ska fungera som det är tänkt.
När det inte fungerar menar Maria Ibsén att det är jätteviktigt att försändelserna reklameras.
– Det är så vi får veta att något inte fungerar och kan jobba vidare med vårt kvalitetsarbete.

Maria Ibsén råder även kunderna att kontakta PostNords kundservice i förväg så att man använder den tjänst som passar ens behov bäst – till exempel vad gäller ersättningsfrågan vid förseningar. Vid expressförsändelser är brevens innehåll inte försäkrade vid försening.
– Vi ersätter därför inte direkta eller indirekta kostnader som kan uppstå, säger Maria Ibsén om försenade expressförsändelser, utan meddelar att det är portokostnaden man kan få ersättning för när detta blir aktuellt.

Så arbetar Ridsport

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.

BESTÄLL NU

Köp Ridsport Komplett från 123 kr i månaden
Hingstar Online

Just nu 101 hingstar i vår databas

Visa alla hingstar
Tipsa Ridsport Besök vår tipssida - du kan vara helt anonym

Ridsport digital

99:- i månaden