SatsningNu sjösätts ett nytt annonssamarbete mellan Ridsport, SWB och salusajten Hästlycka. Ridsports vd Susanne Tornberg berättar mer.
Ridsport och Hästlycka – ny marknadsplats för SWB-hästar
– En stor grupp av Ridsports läsare är uppfödare, hingsthållare och avelsintresserade, att erbjuda SWB:s medlemmar en säljkanal där kvalité går före kvantitet känns helt rätt väg att gå för oss, säger Susanne Tornberg, vd Ridsport.
SWB-annonserna på Hästlyckas och Ridsports sajter är tydligt markerade och enkla att söka fram i flödet. I annonserna länkas även direkt till BLUP. Dessutom vigs minst en sida i varje printupplaga specifikt till annonser med SWB-hästar.
Egen butik för företag
Företag som är medlemmar i SWB erbjuds också under 2020 ett kostnadsfritt företagskonto hos Hästlycka. Kontot ger en rad fördelar som bland annat obegränsat antal annonser, en egen butik som kan integreras på företagets befintliga hemsida och SWB-logotype i företagsprofilen.
Företagsregister kommer att vara synliga hos hos såväl Hästlycka och Ridsport som på SWB:s sajt.
– Vi vet att många småföretagare har en tajt budget som inte rymmer stora tekniska utvecklingskostnader och tror detta kommer lyfta deras marknadsföring rejält, säger Susanne Tornberg.
Trygg försäljningskanal
SWB:s vd Helén Uddefors ser även hon många fördelar med annonssamarbetet.
-Vi har sedan många år arbetat med Ridsport och det känns naturligt att koppla Hästlycka till detta, säger Uddefors.
Hästlyckas vd och ägare Alexander Lorentz:
– På Hästlycka har vi stort fokus på att det ska kännas tryggt och seriöst för alla inblandade parter och samarbetet med SWB och Ridsport känns som två självklara aktörer i det sammanhanget, säger han.
Så arbetar Ridsport
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.
Följ Ridsport på