MedaljregnNordisk Baltiska mästerskapet i dressyr och paradressyr fortsätter med svenska framgångar. På onsdagen skördades ytterligare medaljer i flera valörer, denna gång i kür.
Guldmaskinen rullar vidare – svenska framgångar i mästerskapet

Hej, kul att du vill läsa artikeln!
På onsdagen fortsatte Nordic Baltic Equestrian Championship i dressyr och paradressyr på Strömsholm med mästerskapets tredje dag.
Sverige inledde starkt redan på morgonen när Engla Svärd och Hamiltons I Did It My Way tog guld i kür i childrenklassen. Här följde Viggo Bornhager hack i häl med ett silver på Rosentolz.
Bland ponnyryttarna blev det ett svenskt guld i kategori 1 där Samantha Arnbäck och Mister Prime Time vann küren. I samma klass tog Ella Jerlin brons med Piri Piri.

Pararyttaren Pam Svane följde upp sina framgångar från tidigare i veckan och tog ännu en individuell guldmedalj med Raja, denna gång i kür i grad III. I samma grad tog Rene Claesson Ribring brons.
I grad IV fortsatte även Louise Etzner Jakobsson att leverera med Goldstrike BJ och tog ytterligare ett guld.
I ponny kat 2 blev det svenskt silver för Tove Liljesäter Winbladh med Runsås Chakira och i juniorküren blev det också silver för Hildur Elfgren och Anemon Van S.
Så arbetar Ridsport
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.












Följ Ridsport på