Emmelie Johansson, marknadschef på Svenska Ridsportförbundet, har sagt upp sig och går från förbundet till DHL, ett av världens största bolag.
Johansson slutar som marknadschef
Emmelie Johansson började på Ridsportförbundet för snart 3,5 år sedan, och var före det marknadschef på Krafft. Nu byter hon hästvärlden mot transport och logistik, när hon blir ny marknadschef på DHL.
– Det känns jättebra, jag har känt att det är dags att göra något annat nu. Jag vill utvecklas som chef och ledare, och det finns stora chanser att växa inom DHL, berättar Emmelie Johansson.
– Det är med dubbla känslor så klart, det har varit fantastiskt kul att jobba med hästvärlden. Men nu vill jag vidare.
Emmelie Johansson slutar på Ridsportförbundet den 12 oktober. Enligt förbundet ska rekrytering efter en ny marknadsansvarig påbörjas inom kort.
Så arbetar Ridsport
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.
Följ Ridsport på