AnmälanEn tvätt som marknadsförs för att fungera på hästar men som inte nådde upp till köparens förväntningar står nu som föremål för en anmälan hos Allmänna Reklamationsnämnden, ARN.
Skitaffär ska avgöras av ARN
Hej, den här artikeln tillhör Ridsport Plus - vårt låsta material.
Redan prenumerant?
Aldrig skapat ett digitalt konto?
En kvinna från mellersta Sverige har anmält ett företag i hästbranschen till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. I anmälan framkommer att kvinnan under juli 2023 köpt en tvättapparat av företaget och inom ett par dagar meddelat en önskan om att byta maskinen mot en ny då den inte nådde upp till förväntningarna.
En ny maskin skickades ut men efter ett par veckor återkom problemen och företaget valde att skicka ut reservdelar. De upprepade problemen resulterade i en önskan från kvinnan om att häva köpet, men företaget menar att problemen beror på smuts i maskinen och handhavandefel.
I anmälan till ARN motiverar kvinnan rätten att häva köpet med att ”den marknadsförs som en smidig, robust tvättmaskin för hästar, hundar, cyklar med mera” samt att ”den har strulat från dag ett och har inte uppfyllt mina förväntningar alls”.
Så arbetar Ridsport
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.
Följ Ridsport på