Sverige
11 juli 2020 16:35
Ridsportplus

Tre företagare tipsar: Så lyckas du med sociala medier

Företagarnas nya kläder del 3 av 4Ridsport bad tre företagare ge sina bästa tips till den som vill starta ett eget företag, och vad sociala medier har betytt för dem. Här hittar du svaren från Louise Fagersen, Alexandra Lundegård och Rebecca Cederluf.

Tre företagare tipsar: Så lyckas du med sociala medier
Tre företagare tipsar dig som funderar på att starta företag.

Hej, den här artikeln tillhör Ridsport Plus - vårt låsta material.

För att snabbt läsa vidare har du två möjligheter:

Redan prenumerant?

Prenumerera på Ridsport

    Frågorna Ridsport ställde:

    1. Vad har sociala medier betytt för ert företag?
    2. Vad är ditt bästa tips för den som vill starta företag?

    Louise Fagersen

    Företag: Grundare till Fagerbits
    Följare på Instagram: 14 800

    1. Otroligt mycket. Sociala medier är och har varit nyckeln att nå ut till våra nuvarande och blivande kunder. Vi har fått chansen att visa upp och berätta om vad som gör våra produkter så speciella och i vårt tycke, bäst.
      Vi kan dela och sprida relevant information till ryttare från hela världen. Vi har även skapat fina kontakter med många kunder, återförsäljare och utprovare genom att synas.
    2. Gå utanför din komfortzon och ta tag i allt det tråkiga direkt utan att låta det släpa efter. Allt som tar emot ska ses som en utmaning och du måste tro på ditt företag, att aldrig vilja sluta utvecklas.
      – Satsa alltid på kvalité i allt du gör, allt annat biter tillbaka i längden. Släpp handbromsen och kör!
    Alexandra_lundegard_alequi
    Alexandra Lundegård

    Alexandra Lundegård

    Företag: Grundare och delägare till Alequi
    Följare på Instagram: 108 000

    1. Sociala medier är en viktigt kanal för Alequi. Vi kan nå ut till våra kunder och ge ett personligt bemötande både lokalt, nationellt och globalt. De ger oss en chans att förstå vår kundgrupp och våra följare och på ett relevant sätt kunna erbjuda produkter som de faktiskt vill ha. Sociala medier ger oss en chans att vara personliga och bjuda in till samtal och idéutbyten på ett sätt som är betydligt svårare annars.
    2. För att få något du aldrig haft måste du göra något du aldrig gjort. Våga dröm högt och se möjligheterna i det.
      Våga prova och våga misslyckas. De flesta problem löser sig under vägen.
      Fokusera på vad som är det bästa som kan hända och inte det värsta. Det öppnar upp många möjligheter.

    Rebecca Cederleuf

    Företag: Grundare och ägare till Equito
    Följare på Instagram: 32 900

    1. Allt! Jag har skapat Equito till stor del genom sociala medier och har via Instagram och Facebook ökat kännedomen om mitt varumärke på ett sätt som inte skulle vara möjligt via andra medier. Jag älskar att kunna interagera direkt med följare och det är en fantastisk känsla att få en bild från en nöjd kund. Equito har i dag återförsäljare över hela världen och de har alla hittat oss genom sociala medier.
    2. Gör något som du verkligen älskar och brinner för så kommer det att motivera dig när det är långa nätter med jobb.

    Denna artikel publicerades första gången i Ridsport nummer 11/2020.

    Så arbetar Ridsport

    Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.

    BESTÄLL NU

    Köp Ridsport Komplett från 123 kr i månaden
    Hingstar Online

    Just nu 101 hingstar i vår databas

    Visa alla hingstar
    Tipsa Ridsport Besök vår tipssida - du kan vara helt anonym

    Ridsport digital

    99:- i månaden