Ny karriärLegenden H&M All In, sällar sig till skaran välkända sportatleter som efter avslutad karriär går vidare med ett eget klädmärke. Bakom det hela står H&M-gruppen som nu lanserar– All In Equestrian.
All In får egen klädkollektion
Klädmärket kommer att lanseras under hösten och kommer enligt ett pressmeddelande att vända sig till kvinnor, män och unga ryttare.
-Vi är så tacksamma för allt H&M All In gjort för oss och alla andra hästälskare runt om i världen. Han är ett perfekt ansikte för vårt initiativ där vi vill ta tillvara kunskapen från våra ambassadörer Malin Baryard Johnsson, Peder Fredricson, Nicola och Olivier Philippaerts, samt kunskapen om mode från H&M. Tillsammans blir det ”a new breed of equestrian apparel” där vi vill utmana en modemässigt och funktionsmässigt traditionell sport, säger Petra Leijon af Burén, Managing Director för All In Equestrian.
Kommer säljas i Friends
All In Equestrian kommer att finnas tillgängligt online på 12 marknader från start och vid utvalda pop-up-butiker, varav första vid Sweden International Horse Show i slutet på november.
All In Equestrian kommer också att vara ansvarig för design och produktion av samtliga lags kläder under nästa års säsong av The Global Champions League.
Peder Fredricson har varit involverad i framtagandet av kollektionen som betyder extra mycket för honom känslomässigt.
-Jag känner mig hedrad för H&M All In:s skull. Han är en sann legend och det är fantastiskt att hans namn lever vidare, säger han i pressutskicket.
Så arbetar Ridsport
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.
Följ Ridsport på