Working Equitation
19 augusti 2025 10:21

De tog hand om medaljerna på lag-SM

MästerskapDet var en överlägsen seger för guldlaget när årets lag-SM i working equitation avgjordes hos Borlänges Ridsportförening den gångna helgen.

De tog hand om medaljerna på lag-SM
Skabersjöortens Ryttarförenings guldlag. Foto: Partum Media Produktion

Hej, kul att du vill läsa artikeln!

Den tillhör Ridsport Plus - logga in, prenumerera eller köp artikeln för att läsa vidare.

Det var skånska Skabersjöortens Ryttarförening som med 31 poängs marginal stod högst upp på pallen när lag-SM i working equitation avgjordes för andra gången. Detta berättar Svenska Ridsportförbundet.

Borlänges Ridsportförening arrangerande mästerskapet som lockade tio lag till start. Lagklassen avgjordes i Medelsvår B där de tre främsta lagresultaten i delmomenten dressyr, teknik och speed togs med i beräkningen.

Guldlaget bestod av Jennie Rosewall/Shantee Lad, Mika Nordström/Oziris da Fonte, Annika Trönell/Fiona och Alexandra Rahm/Silmarillio. Mika Nordström vann även mästerskapsklassen individuellt.

Skabersjö fick totalt 251 poäng och vann därmed klart före fjolårets mästare Örebro Hästsällskap som tog silver med sina 220 poäng. Bronset gick till Heby Ryttarförenings lag 1 på 213 poäng.

Resultat lag-SM i working equitation

  1. Skabersjöortens Ryttarförening, 251 poäng
  2. Örebro Hästsällskap, 220 poäng
  3. Heby Ryttarförening lag 1, 213 poäng

Vid sidan av lag-SM hölls individuella klasser från LE till Svår Kür. I den sistnämnda klassen ingick kval till SIHS WE Cup och där vann Anna Finn/Bones från Rättviks Ridklubb.

Resultatlistor
Till Equisports livesändning

Så arbetar Ridsport

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Ridsport är oberoende och fristående i förhållande till ekonomiska, privata, politiska och andra intressen.

Hingstar Online

Godkända hingstar i flera kategorier med bilder och fakta

Visa alla hingstar
Tipsa Ridsport Besök vår tipssida - du kan vara helt anonym